söndag 14 oktober 2012

Bloggfråga V. 40 "Babel"

Jag tycker att vi skall läsa Jonas Gardells bok, eftersom det känns som om hans bok bar på en djupare mening, än Jonas Hassen Khemiris bok som handlar mycket om hur folk uppfattas p.g.a. sin etnicitet/utseende.Jag vill läsa en bok som handlar om en annan grupp av människor, d.v.s. De homosexuella, och deras kamp i samhället.

Jag tyckte även att Jonas Gardells bok verkade mer intressant, och mer känsloladdad än Khemiris, där jag antar att det handlar mycket om karaktärens tankar. Med känsloladdad menar jag att det nästan skulle kunna vara ett drama så tragiskt livsödena skildras i boken/serien av denna. Det anser jag att Khemiris bok inte har.

1 kommentar:

  1. Ja, Gardells bok beskriver verkligen något viktigt, dramatiskt, känsloladdat och FÖRFÄRLIGT! Kanske har du följt Tvserien? Den var ju väldigt bra, eller hur?!

    SvaraRadera